سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دنیا همچون مار است سودن آن نرم و هموار ، و درون آن زهر مرگبار . فریفته نادان دوستى آن پذیرد ، و خردمند دانا از آن دورى گیرد . [نهج البلاغه]
 
یکشنبه 90 بهمن 2 , ساعت 3:14 عصر

 آیا گناه کردن پدر و مادر من باعث میشه در من نیز تاثیر بذاره؟؟؟؟
بعضیا میگن از طرفی گناه کردن پدرم و مادرم در من و آینده من موثره اما از طرفی باید احترام آنها را داشت ، این تضاد را چگونه حل کنیم

1

نکته اول اینکه خدا جای حق نشسته است . نافرمانی پدر و مادر و گناهشان تا هفتاد نسل اثر میکند . ولی اثر معنایش این نیست که سلب اختیار از فرزند بکند . اثرش این است که امکانات فرزند برای مسیر محدودتر میشود . اما وقتی امکاناتشان محدود شد تکلیفشان هم کمتر میشود . در روز قیامت می گوید که خدایا من می خواستم در مسابقه ی عالم با ماشین شرکت بکنم ولی پدرم کاری کرد که من با دوچرخه شرکت کردم . ولی در مسابقه ی دوچرخه تلاش خودش را کرد و اول شد و در نمره ی بیست ها قرار میگیرد . همانطور که آیه 69 سوره نساء می فرماید . پس دامن گیر شدن یعنی اینکه امکانات را کم میکند . ولی برای آنها جرمی نیست .
 نکته بعدی....

 نکته بعدی اینکه کسانیکه پدر و مادر را گناهکار می بینند یا خواهر و برادر را گناهکار می بینند ، برایشان دعا کنند . حضرت علی (ع) با پیرمردی می رفت . سه جوان به او جسارت کردند . پیرمرد گریه کرد . حضرت علی (ع) گفت : چرا گریه می کنی ؟ گفت برای غربت شما . و دلیل دیگر گریه ام این است که یکی از آنها پسر من بود . من عاشق شما هستم ولی او این جوری است و گریه کرد . حضرت علی (ع) یک نگاه ولایتی به پسر کرد و وجود او را تصرف کردند تا در وجود این تصرف کردند ، پسر خودش را از اسب پایین انداخت و از حضرت عذر خواهی کرد . پیرمرد خوشحال شد .
بیاییم بگوییم آقا امیر المومنین ، نمی شود یک نگاه هم به پدر من بکنی ؟ نمیشود به مادرم نگاه بکنی ؟ امروز مادری پشت تلفن اشک می ریخت . می گفت که ما خیلی از دخترمان مراقبت کردیم ولی در مسیر خلاف افتاده است . در مسیر گناه و ترک نماز افتاده است . به مادر گفتم که فقط دعا کن و به امیر المومنین بگو نمیشود یک نگاه بکنی ؟ به اما رضا (علیه السلام) بگو نمیشود یک نگاه بکنی ؟ اگر بچه ات سرطان بدخیم داشت چطور ناله میکردی ؟ آن جوری برای بی نمازی دخترت ناله بزن .
 نکته ای هم به پدران می گویم که ای پدر عزیز می دانستی اگر سرطان می گرفتی بچه هایت چقدر غصه می خوردند ؟ دوست داری بچه هایت از مریضی روحت غصه بخورند ؟ تو فقط برای خودت نیستی برای بچه هایت هم هستی . ببین بچه هایت چقدر برای نماز نخواندن تو غصه می خورند . وقتی عزیزی در خانه ، مسیرش انحرافی میشود مثل یک مرض است . همه برای او ناراحت هستند . باور نداری که خدا هم برای تو غصه می خورد علاوه بر اینکه بچه هایت هم برایت غصه می خورند ، امام زمان (عج) چقدر غصه می خورد ؟ در روایت داریم که امام زمان (عج) می گوید که خدایا من استغفار می کنم که گناهان شیعیان ما را ببخشی . دوست داریم اشک امام زمان برای گناه ما در بیاید ؟ مقداری مواظبت بکنیم . بخاطر بچه های مان ، خدا ، اهل بیت و در آخر هم برای خودمان .



لیست کل یادداشت های این وبلاگ